Afsluiten is moeilijk maar morgen is er weer een nieuw begin: de terugreis.

23 juli 2019 - Santiago de Compostela, Spanje

Eindigen met de verslaggeving van onze overdenkingen en indrukken van onze reis is niet makkelijk maar het besef dat we morgen en overmorgen weer thuis zijn maakt ons blij. Het verlangen naar ons thuisfront is reuze groot. In de dagen die ik de speedpelgrims heb mogen begeleiden, verzorgen en leiden waar nodig, zie je mooie zaken van elkaar, de zorg voor anderen, het meeleven met elkaar, de blijdschap die we samen konden delen bij positieve berichten van ons thuisfront. Samen in elkaars armen met tranen van opluchting, een schouderklopje doet dan veel. Samen sterk bij mooie momenten maar bij moeilijke er ook zijn voor elkaars  is een item die we moeten blijven zien ook in de drukte van ons thuisbestaan.

Vandaag naar cabo Fisterra, het 0 km punt, zwembroek mee, mooie uitzichten. Maar nee mist op de kaap, geen zee te zien maar wel goed dat we de laatste wens om het 0 km te zien uitgevoerd hebben.

Nu doen, nu kunnen we het nog fysiek, heeft ons gisteravond aan het denken gezet over wanneer gaat een ieder stoppen met werken maar ook hoe gaan we die jaren invullen maar ook daarna, hoe kunnen we het beste ervan maken voor ons en voor onze dierbaren.

In mijn vorige verslag heb ik wat uitspraken opgeschreven waarover gecommuniceerd kon worden. Leuk de reacties, zeker als ze aan de verkeerde personen gekoppeld zijn.

Afsluitend een mooie belevenis die ze ons niet meer afpakken en hopelijk heeft het ons inzichten gegeven maar we mee verder kunnen bij geluk en tegenslag.

Billenweerbericht.

8 mooie roze billetjes.

1. Joop Beekmans:
    23 juli 2019
    Ik mocht van jullie reis meegenieten, dat was ook bijzonder voor mij. Samen de reis voltooien was het doel. Gelukt!!

Blijf bij het terugkijken ook vooral genieten!!
  2. Hanneke Overduin:
    Fijn dat het gelukt is!
    Fijn dat de billetjes allemaal weer roze zijn!
    Maar ook heel fijn dat jullie weer naar huis komen!!!

Bedankt voor alle blogs!
    Wat leuk om al die verschillende invalshoeken en stijlen van schrijven te zien en te ontdekken!

Rest me jullie een hele goede thuisreis en thuiskomst te wensen.
    En Marten en Theo: 'kiek uut'!

Lieve groet,
    Hanneke.
  3. Tet de Jong:
    23 juli 2019
    Wat een fantastisch verslag van jullie fantastische reis. Hoewel ik alleen Peter ken heb ik genoten van ál jullie verhalen en foto's, elke dag weer. Het moet machtigmooi zijn dit als vrienden samen te kunnen en mogen doen. Herinneringen voor het leven, om nog vaak aan terug te denken. Goede terugreis morgen!
  4. Jolanda de leeuwerk:
    Lieve speed pelgrims
    Wat moeten wij zonder jullie dagdagelijkse overdenkingen?
    Wat moeten wij als we de hoofdzaken niet meer van de bijzaken kunnen onderscheiden?
    Wat moeten wij als we voor het slapen gaan nog niet even op de vriendenopcaminoblog kunnen kijken?
    Wat moet ik zonder jullie grappen die ik nooit helemaal begrijp en dan toch moet lachen?
    Wat zullen we jullie missen.
    Dank dank dank voor alles wat jullie met ons gedeeld hebben.
  5. E.M.de Vries-Freyzer:
    24 juli 2019
    Groeten van Emmy.Aan alles komt een einde!!!
  6. Arléne van Strien:
    24 juli 2019
    We hebben genoten van jullie verhalen.
    Wat mooi dat jullie droom uitgekomen is.
  7. P.E. Smit:
    24 juli 2019
    Met dank voor de fotos van finistere.
    Voor mij een emotioneel weerzien met de Kaap.
  8. Hermien Buurman:
    24 juli 2019
    Mooie verhalen en nogmaals top voor jullie prestatie. Heb genoten. Voor jullie alleen een behouden thuisreis 😄👍
  9. Loes Pieper:
    25 juli 2019
    Ik ga de blog missen. Leuk dat ik het zo mee konden beleven.
    Fijn als jullie weer heelhuids thuis zijn.