Mijmeringen onderweg

10 juli 2019 - Pissos, Frankrijk

Vanmorgen rond 08,15 vertrokken wij vanaf de gite Chateau dessert voor een mooie tocht door de  wijnvelden .Vandaag vertrekt Jacqueline vanaf Bordeaux  naar Nederland en neemt Anton haar plaats in de camper over voor de verzorging onderweg.  Lieve Jacq, nogmaals heel hartelijk dank dat je 10 dagen ons op voortreffelijke wijze van ons natje en droogje hebt voorzien, onze was meerdere keren hebt  gedaan en ons met de camper hebt begeleid op dit deel van onze camino. En natuurlijk een hartelijk welkom aan Anton  en Ineke. En Ineke reist vanavond met Jacq mee terug naar Nederland. De graanvelden in midden Frankrijk gaan over in de wijnstreek rond St. Emilion. Als wijnliefhebber denk je dan toch wel stiekem, wat zou ik graag een paar flesjes van deze mooie wijnchateaux in mijn wijnkast hebben liggen. Jammer dat het leeuwendeel uit deze streek wordt opgekocht door de Chinezen en Amerikanen.  Vandaag was voor ons een redelijk vlakke tocht, maar toch  wel weer een slordige 840 hoogtemeters gemaakt. Maar we genoten onderweg ! Al fietsend achter elkaar aan zit je ook van alles te overdenken, voor zover dat mogelijk was tijdens het drukker worden verkeer. Mijmeringen over je levenspartner Ina die samen met de vriendinnen in Nederland zijn achtergebleven, maar ook over onze kleindochter Yanna die volgende week haar 1e verjaardag viert en  waar je dan als opa niet bij bent. Ik ervaar dan toch de smartphone als een uitkomst om te kunnen face-timen met de kinderen en zo ook mijn kleindochter toch te kunnen zien. Voor mijn doen geheel los van het werk  denk ik toch ook wel aan de collega’s die aan het werk zijn en hun mogelijke sores. Je collega’s voelen dan toch ook als een beetje familie en ook met hen leef je mee in lief en leed. Deze mijmeringen zijn een bijkomend voordeel van een redelijk vlakke tocht. De overige overwegingen houdt ik nog even voor mijzelf. Na ca 115 kilometer zwaaiden we Jacq. officieel uit, en na haar  nogmaals bedankt hebben wensten we haar een goede 4 daagse toe volgende week. Aangekomen in Pissos, een kleine 75 km onder Bordeaux  moest er nog een overnachtingsplek worden geregeld. Gelukkig is er via de gemeente speciaal voor pelgrims een gite op de camping beschikbaar. Groot was dan ook onze verrassing dat de gite een compleet huis betreft van alle gemakken voorzien. Hier ontmoeten wij ook onze mede pelgrim uit Nancy die de pelgrimage te voet maakt, zowel heen als terug. Ervaringen en belevenissen werden uitgewisseld en dan is het toch bijzonder om elkaar zo te spreken en te ontmoeten. Morgenvroeg  op weg richting de Pyreneeën, al zal het wel nog 1-2 dagen duren voordat deze bereikt zijn.  Een hartelijke groet ook namens mijn mede pelgrims, Jaco.

1. Jolanda de leeuwerk:
    10 juli 2019
    Goede Thuisreis Jacqueline!
    Nog even vlak fietsen en dan de Pyreneeën in jongens..
  2. Loes Pieper:
    11 juli 2019
    Mooie mijmeringen, dat is waar het leven om gaat. Keep your heads up. Stay strong.
  3. Joop Beekmans:
    11 juli 2019
    Bedenk dat ook de heren uit De Tour moeite hebben met de aanstaande bergen op de grens met Spanje. Ben je dus ook bijna in het land van de bestemming. erg knap in die paar dagen! BLIJF GENIETEN!!!!
  4. Ben Schoenmaker:
    11 juli 2019
    Grote waardering voor hoe jullie deze pelgrimage hebben aangepakt en elke dag ervaren. Geniet elke keer van jullie reisverslag. Ga zo door met elkaar. In het bijzonder trots op mijn broer Jaco, dat hij dit allemaal doet en kan! Goede benen gewenst de komende dagen en mooie belevenissen onderweg. Vanaf deze plek ook een hartelijke groet aan het thuisfront van ieder van jullie.
  5. Collega's Riksen & Willems:
    11 juli 2019
    Leuk om dagelijks jullie verslag te lezen. Zo kunnen we toch ook een beetje met jullie meeleven en voelen :) Knap dat jullie al zo ver zijn gekomen.. Veel succes in de Pyreneeën!

Ja, Jaco wij denken ook wel aan jou hoor..
  6. Ina schoenmaker:
    11 juli 2019
    Aks je je verstand gebruikt, kun je je gevoel gerust volgen
  7. E.M.de Vries-Freyzer:
    Complimenten voor Jacqueline. Een goede reis terug. Groeten van Emmy de Vries
  8. Bea Voskamp:
    12 juli 2019
    Leuk om jullie verslagen te lezen. Mochten jullie inspiratie zoeken voor een blog; waar ik nou zo benieuwd naar ben, zijn de ontmoetingen, gesprekken met andere pelgrims. Wat maakt dat pelgrims deze tocht ondernemen? En wat brengt het jullie? Mooie reis verder!! Gr Bea