Pelgrimeren in de camper

5 juli 2019 - Chartres, Frankrijk

Vandaag zijn we van Meru naar Chartres gereden. Ik kon met de camper bijna helemaal de fietsroute rijden en dat is erg handig om rustplaatsen te vinden. Boodschappen doen bij de intermarche is nog altijd niet mijn hobby maar ja de mannen moeten wel hun broodjes en banaantjes. Ze waarderen dat ook heel erg.

Wat me opvalt in veel van de Franse kleine dorpjes is dat er vaak een monument staat dat herinnert aan de eerste Wereld Oorlog. En vooral aan de kinderen die daarbij gesneuveld zijn. Of een muur met Romeinse cijfers van 1 tot en met 31 met rare vakken?? Wat moet je je daarbij voorstellen. Vanmiddag hebben we de kathedraal van Chartres bekeken. Wat een imposant bouwwerk. Zoveel mooie glas in lood ramen en gave muren. Ik zou er wel een dag kunnen zitten om te kijken en de rust op me te laten inwerken.

Met de mannen gaat het steeds beter. De blessures verbeteren door wat aanpassingen, tape en ijspakkingen. Het is warm weer maar dat is ook wel weer fijn om de kleren droog te krijgen.

Dus nu naar bed, het is de hoogste tijd. Morgen richting Tours.

Groeten uit de camper, Jacquelien

1. Ineke:
    5 juli 2019
    Het eerste verslag zonder het aantal kilometers ;-)!
  2. Nathalie Koopman:
    5 juli 2019
    En het eerste verslag zonder ophef over navigatiesystemen.
  3. Joop Beekmans:
    6 juli 2019
    Hoeveel kilometers was het nu? Chartre heeft inderdaad een hele mooie kathedraal! Blijf genieten!!
  4. Hermien Buurman:
    6 juli 2019
    Mooi hoor dat jij zo goed voor de mannen zorgt 👍👍
  5. Jolanda:
    6 juli 2019
    Wat fijn dat jullie de kadans gevonden hebben en kunnen genieten, mannen
    Dat ook de ergste fiets bezwaren over zijn
    En dat jij de weg vindt Jacqueline
    Super van je !
  6. Cor Boer:
    6 juli 2019
    Leuk dat de verslagen door verschillende mensen geschreven worden met verschillende invalshoeken!
    So dat, so good!
    Sterkte en veel plezier toegewenst allemaal!
  7. Jacq.Toonen:
    6 juli 2019
    Hoi Jacq,hoe jij dit allemaal doet voor die 4 mannen,petje af,fijn dat het iedere dag ook beter gaat,met kleine pijntjes,maar ja ,jij ls ondersteuning,das toch top,dikke knuffel voor jullie alle 5......
  8. Sippie Bouwknegt.:
    6 juli 2019
    Ja, de kathedraal van Chartre!!
    Je komt inderdaad niet uit gekeken,
    . Leuk Jacqueline om nu van jou een verslag te lezen.
    Je verwend de mannen met een ijsje hier en een zalfje daar.
    ( sorry mannen )
    We wensen jullie allen alle goeds verder. Het is zó de moeite waard!!!
  9. Arléne van Strien:
    6 juli 2019
    Wat leuk om jullie zo te volgen. Fijn dat het met de mannen nu beter gaat. Het is ook wel wennen, ieder dag zulke afstanden op de fiets. Fijn dat ze goede verzorging hebben van jou, Jacqueline. Top! Veel succes.
  10. E.M.de Vries-Freyzer:
    7 juli 2019