De speedpelgrims

13 juli 2019 - Logroño, Spanje

Het stokje overgenomen van Jacqueline als verzorger/aandrijver van dit kwartet jonge heren in wat ouder jasje. Hulde voor Jacqueline dat ze deze speedmonsters in toom heeft weten te houden. Wat eten ze bij het ontbijt, hoeveel bananen gaan ermee welke pillen, ik denk EPO, worden er geslikt, allemaal om het doel te bereiken nl. aankomen in Santiago. 11 juli vertrek uit Possis, nauwelijks warm lek op het grit, de pomp werkt niet, de volgwagen vooruit gestuurd, terugroepen waar geen of nauwelijks bereik is, vertraging van een uur. Halen we het wel vandaag, onrust! Weer op pad , onder de scheinheilige Antonius de verdiende rust. Doorfietsen via DAX naar St. Palais. Moe van het vlakke land maar afgebeuld door de stijgingen van de weg. Een lekker pilsje als prijs voor deze dag. In de avond het spel wie slaapt bij wie. De winnaar slaapt alleen. 12 juli de Pyreneeën over, een fikse klim , gelukkig was er voldoende afstand om de heren in etappes te verzorgen, alleen Marten stond alleen op de top te wachten .  Prive verzorging was de prijs. Dalend naar het volgende logeeradres, heel aangekomen gelukkig wel. Kijkend naar hun lotgenoten in de tour, Peter duwde figuurlijk Groenewegen naar de winst. Theo met zijn lange lijf op de bank, half slapend, de anderen te moe om goed te kunnen kaarten. Een fietspomp gescoord de winstpremie voor Theo. 13 juli, frisjes in de ochtend, geweldige afdaling, daarna gestaag op en neer met hier en daar een fikse klim die sommige danig in de benen ging zitten, op tijd koffie en brood doet wonderen. Aankomst in Logrono, mooi op tijd, een verfrissing lekker. Na de douche de stad in, de hele dag niet verkeerd gereden maar de catheraal is moeilijk te vinden, een hapje gegeten nu  naar bed, morgen en overmorgen kortere etappe, het is geven en nemen. Een ieder heeft zijn aardigheden en  ... gelukkig kunnen we er met allen om lachen. Aan het reisverslag zijn enige foto’s toegevoegd als ondersteuning, al wil ik graag de uitslag van de kwis weten.

Als laatste het billen weerbericht:

Theo 5/5.5 tendens stijgend

Jaco 7/7.5 stabiel

Peter voldoende schuivend

Marten 9 ondanks zitvlakprobleem(heelt gelukkig wel)

De neuzen naar het westen is het motto voor morgen, ze reuken de stal.

1. Jolanda de leeuwerk:
    13 juli 2019
    Nou Anton
    Jij werpt weer een nieuw licht op de zaak. Ik snap niet alles, maar daar moet je je niks van aantrekken hoor.
  2. Marja de Leeuwerk:
    13 juli 2019
    Ook de schijnheilige Antonius blijkt schrijftalent te hebben!
    Leuk om zo de verschillende invalshoeken van zo’n pelgrimage te lezen.
  3. Ina schoenmaker:
    14 juli 2019
    Ik vrees het einde meer dan het wenkt,
    Niets is mooier dan onderweg te zijn!
  4. Liesbeth Tuijnman:
    14 juli 2019
    Vandaag wel een heel boeiend verhaal, vooral voor insiders :)
  5. Sandra:
    14 juli 2019
    Wat bijzonder dat iedereen gezellig, met humor een verhaal kan schrijven. Steeds leuk om te lezen en het gaat goed, heren. Ga zo door.
  6. E.M.de Vries-Freyzer:
    14 juli 2019
    Leuk weer een heel ander verhaal. Nog even volhouden heren.Voorzichtig en vooral genieten.gr van Emmy de Vries
  7. René Meijer:
    14 juli 2019
    we genieten van jullie blogs, en met de komst van een nieuwe schrijver heeft er ook een nieuwe rubriek zijn intrede gedaan: het billenbericht. Zéér informatief, want de berichtgeving over het wel en wee van 4 seniore speklappen voegt toch heel veel toe. Want zijn we niet allemaal erg nieuwsgierig hoe al die kilometers ploeteren zijn weerslag heeft op de musculus glutaeus maximus (de grote bilspier)?? Ik krijg al last na 10 km... Kun je nagaan hoe dat bij de mannen moet zijn!
    Diep respect, heren. Houd moed.
  8. Hermien Buurman:
    15 juli 2019
    Leuk hoor, steeds eens andere schrijver👍.
  9. Joop Beekmans:
    15 juli 2019
    Tespect voor de prestatie én respect voor de verzorger. Een schrijftalent zirn we met mooie korte anekdotes. Ik schrik wel van al dat stijgen (dalen gaat vanzelf). Poeh poeh denk ik dan en voel al die kuiten!! Blijf genieten!!