Derde dag: van alles wat!

3 juli 2019 - Guiscard, Frankrijk

Deze dag begon -na een voor sommigen wat mindere nacht- met een heerlijk ontbijtje in de ochtendzon. Prima weer, wind in de goede hoek (noord-oost) en we hadden -althans in theorie- onze ambities wat bijgesteld. Voor vandaag zouden we “slechts” 130 km gaan fietsen. Echter: dichtstbijzijnde overnachting was net even iets verder. Dus het werd stiekem toch 140 km. Daar kwam nog bij dat het probleemloos navigeren op de fietscomputer van Jaco ook nog niet helemaal onder controle bleek. Kortom: af en toe waren we enigszins verdwaalde pelgrims, die een beetje van het padje af waren. Halverwege de middag wel tijd en rust genomen voor een kort bezoek aan de kathedraal van Cambrai (plus stempel). Aan het eind van de dag bleek dat we uiteindelijk toch weer ruim 155 km hadden weggetrapt, hetgeen niet iedereen even vrolijk stemde. Gelukkig allemaal weer veilig aangekomen op een prachtig adres: Chateau Quesmy in het plaatsje Guiscard. Voor morgen hebben we opnieuw onze ambities wat getemperd en proberen we de balans tussen presteren en meters maken aan de ene kant en het echte onthaastende pelgrimeren aan de andere kant nog weer wat beter in de vingers te krijgen. Gelukkig is er veel onderling begrip en lukt het ons als hechte vriendengroep prima om tot een gezamenlijk nieuw plan te komen voor de dag van morgen. Voor nu eerst allemaal weer lekker slapen en voor morgen: gezond weer op. Wordt vervolgd.

1. Daniel:
    3 juli 2019
    Grote klasse mannen!! Hopelijk geen verzuurde benen morgen.
  2. Joop Beekmans:
    3 juli 2019
    Gaat nog steeds goed lees ik. Blijf genieten!!
  3. Wilma voskamp:
    4 juli 2019
    Onze preek ging over VVV Jeruzalem. Volg Vol Vertrouwen de weg naar(voor jullie)Santiago. Maar WAT volg je? De navigatie laat te wensen over. Gelukkig is er het vertrouwen in de vriendschap om deze weg Vol Vertrouwen af te leggen. Knap dat deze km al geslaagd zijn en ik wens jullie nog veel pelgrims plezier. Niet alleen het einddoel is belangrijk maar ook de weg er naar toe
  4. Annette de Leeuwerk:
    4 juli 2019
    Goed bezig mannen! Trots op jullie!
  5. E.M.de Vries-Freyzer:
    Heel leuk !!!
  6. Sippie Bouwknegt.:
    4 juli 2019
    Voor mij is het moeilijk me in te beelden hoe deze tocht is op een racefiets. Als ik jullie verslagen lees over de afstanden die er iedere dag word afgelegd weet ik niet of ik bewondering voel of verbazing.Ik word oud, denk ik.
    Maar natuurlijk : het is jullie reis.
    Hoe dan ook, ik hoop van harte dat jullie er ook het nodige plezier aan beleven. Heel goede reis verder.
  7. Hermien Buurman:
    5 juli 2019
    Och ja, de ene keer zit het mee en af en toe wat tegen, maar jullie gaan goed mannen. Petje af👍