Storende snurkers

4 juli 2019 - Andeville, Frankrijk

En daar gingen ze weer verder met hun pelgrimage, de vier schijnheiligen, broeders Theodorus, Martinus, Petrus en hij voor wie het allemaal was georganiseerd, broeder Jacobus, vergezeld door hun muze Jacobina. Het lot had bepaald dat allen in dezelfde ruimte de nacht moesten doorbrengen. Dat bleek geen onverdeeld genoegen; juist degene die een goede nachtrust had genoten, bleek de grootste belemmering voor een goede nachtrust van de anderen. Het zou niet gepast zijn namen te noemen, maar Sint Jacobus heeft er alles aan gedaan zijn reputatie hoog te houden. Het heeft er in elk geval toe geleid dat wij de komende nacht ieder ons eigen slaapvertrek hebben. Ik kijk daar zeer naar uit. Maar nu de etappe van vandaag, donderdag 4 juli, onze vierde dag. Geef vier jonge zestigers een gps-apparaat mee, en je weet dat verdwalen eerder regel dan uitzondering is. Het plan was om vandaag maar 100 km te fietsen, maar al bij de start stonden we op min 10. Uiteindelijk werden het er 125 om bij onze boerderij in Andeville te komen. Voorwaar toch een prestatie van formaat, want krakkemikkige knieën, schurende schraalheid in de liezen en zeurende zitvlakken beginnen geleidelijk aan hun tol te eisen, zij het niet bij iedereen in gelijke mate. Maar het prachtige weer - zonovergoten, de rug, milde temperatuur - de geweldige vergezichten en stille Franse d-wegen, en niet de vergeten de geweldige verzorging door ons muze, maken de tocht toch tot een ware belevenis. En elke dag een stempel natuurlijk, vandaag in de kathedraal van Noyon. Natuurlijk gaan onze gedachten vaak uit naar ons thuisfront en zijn in de kerken die we bezocht hebben al de nodige kaarsjes aangestoken voor hen die dat nodig hebben. Want al wordt onze bagage in een camper achter ons aangesjouwd, onze rugzak voelt bij tijd en wijle toch zwaar aan. De reis in kleine stukje knippen houdt de moraal hoog, dat is wat wij elke dag ervaren. Dat was hem van mij, broeder Petrus. Tot over een paar dagen.

1. Bas Kampen:
    4 juli 2019
    Prachtig stuk! Erg leuk om jullie verhalen te lezen. Nu al trots op jullie. Geniet ervan, ook van het ‘gezang’ van Jacobus.
  2. Ina schoenmaker:
    4 juli 2019
    Is het nog wel vrolijke vriendschap? Elke gek heeft zijn gebrek
  3. Jacq.Toonen:
    4 juli 2019
    Geweldig stoer!!!maar ook vooral fijn om dit iedere dag mee te beleven....toi toi
  4. Sippie Bouwknegt.:
    4 juli 2019
    Dat word knap lastig met dat schurende krakkemikkige zeurende lijf.Maar heren, troost voor de toekomst. Het gaat allemaal weer over. En wij kunnen het weten! Ha ha.
  5. Irene:
    4 juli 2019
    Mooi verhaal, pap! Sterkte met de pijntjes en snurkende broeders! En vooral genieten natuurlijk! Zet ‘m op weer morgen! Xx Irene
  6. Jeroen:
    4 juli 2019
    Het gaat voor de wind zogezegd! Jammer van de snurkers maar bij een pelgrimage hoort natuurlijk enig ongerief. De vaart zit er in. Dat de wind immer in de rug mag zijn!!!
  7. Maaike Kampen:
    5 juli 2019
    Knap hoor: veel succes broeders met (niet) verdwalen!
    Hebben jullie geen oordoppen mee? Anders kan de muze die misschien ergens kopen...
  8. Sandra:
    5 juli 2019
    Leuk en mooi om jullie voortgang te lezen. Soms wat ongemakken, maar het gaat goed. Toch al bijzonder om nu al met de fiets in Frankrijk te zitten.
  9. Marlon:
    Kei gaaf!
    🚴🏼‍♂️🚴🏼‍♂️🚴🏼‍♂️🚴🏼‍♂️
    Super bezig complimenten.
    De 4 boys op pad 🇾🇪🇧🇪🇫🇷->🇪🇸

“daddies cool” op avontuur op fietsie!

(en niet te vergeten de volgtocht met verzorging door de Muze)

Ups en downs, hard werken, maar vooral geniessen van de omgeving, de vrijheid, de “warmte” van de zon en met elkaar.., iedere dag weer door .., op naar nieuwe belevenissen, stempels scoren en voor her en der kaarsje aansteken, Zeker het “zitvlees” en de beentjes en lichaam en geest blijven verzorgen.
    Leuke “plaatjes” schieten en herinneringen vastleggen.
    (Meegenieten thuisfront ook sehr schon mit Bilder)
    Zum Wohl, natje en droogje en “rust” hoort daar ook bij toch!
    Stiekem best wel jaloers...
    Oprecht en (h) eerlijk zusammen , toppie.

Buon viaggio mit viel Spass, spater!
    Enne niet vergeten: keep on .......

Ciao!
    Marlon
  10. Hermien Buurman:
    5 juli 2019
    Goed bezig mannen, ga zo door🚴‍♀️👍