De kop is eraf.

1 juli 2019 - Ossendrecht, Nederland

Vanmorgen om 08.05 uur  vertrokken uit Elst. Wat fijn dat er zoveel mensen gekomen waren om ons uit te zwaaien en een stuk met ons mee te fietsen. Ter hoogte van Deest even van de route af. Leuk met 3  x navigatieapparatuur  ,dus 3 verschillende routes😂. De 1e tussenstop  in Herpt bij de jongste zus van Theo. Koffie met gebak . Na een korte koffiepauze door naar Galder voor onze 2e stempel bij de Jacobuskapel. Helaas eerst op zoek naar de koster  om de kerk te openen en het stempel te zoeken. Jacqueline had voor een heerlijke lunch gezorgd . Op dat moment hadden we de 1e 135 km er al op zitten. Wat een mooi land is hebben we toch om op de fiets te verkennen. Genoten van het landschap, polder,  bossages en mooie dorpen wisselden elkaar af.  Na Galder weer op de fiets naar Ossendrecht. Wat een gastvrij onthaal bij de zus en zwager van Peter. Heerlijk ontspannen in de tuin na een mooie rit van 175 km. Alleen de wind ..... 175 kilometer tegenwind. Als zeiler zeg ik dan rond de 20 knopen wind. Voor de nietzeilers, ruim windkracht 5 .Des te meer genoten we van een koud biertje bij Peter en Jolanda in de tuin. Een goede nachtrust en dan morgen de route vervolgen door België.   Namens de vrienden op camino, Jaco

1. Joop Beekmans:
    1 juli 2019
    Nou Marten en collega's, alvast petje af v oor de 1e dag; 175 km is geen kattenpis kan ik jullie melden. Heel veel plezier, geniet ook van de reis (En niet alleen km stoemoen)!
  2. Bert:
    1 juli 2019
    Dank jullie wel dagboek een heel heel klein eindje mee mocht fietsen. Mooie afstand heren.
    Natuurlijk de vraag: hoeveel km is van de totalen afstand afgegaan😊😊
    Top weer om te fietsen. Top dat jullie dat doen.
  3. Wilmy en Marco:
    1 juli 2019
    Succes mannen! Blijf jullie volgen!
  4. Laura Z:
    1 juli 2019
    Respect voor wat jullie ondernemen! En wees trots op de reis er naar toe, naast het doel dat jullie voor ogen hebben. Heel veel (fiets)plezier 🚴🏼‍♂️🚴🏼‍♂️🚴🏼‍♂️🚴🏼‍♂️))))))
  5. Sippie Bouwknegt.:
    1 juli 2019
    Nou nou, dat is een eind: 175 km.
    In elk geval, de kop is er af.
    Trouwens, ik heb óók veel respect voor Jaqeline in de kamper. Stoer hoor! In Galder kregen wij, na een zoektocht naar de koster, van haar een schelp mee, een stempel , bad ze met ons en en gaf ons de zegen mee.
    Het gaf ons vleugels.
    Vleugels hebben jullie al.......
  6. Maarten:
    1 juli 2019
    Knap hoor, 175 km op de eerste dag!
    Morgen met noord-westen wind hebben jullie ‘m een beetje in de rug.
    Succes!
  7. E.M.de Vries-Freyzer:
    1 juli 2019
    Goed begin leuk om mee te reizen!!!
  8. E.M.de Vries-Freyzer:
    1 juli 2019
    Goed gedaan, mooi begin, leuk om mee te reizen.groeten van Emmy
  9. Ria Voskamp:
    1 juli 2019
    Wij geven jullie een diepe buiging.
    Wat een hoop kilometers met deze wind.
    De kop is eraf.
    Morgen weer lekker verder.
    Succes
  10. Marianne van den Berg:
    Heel veel succes mannen!
    Toi, toi, toi. Gr. van Gert-Jan en Marianne.
  11. Anton en Ineke:
    Succes morgen mannen!
  12. Loes Pieper:
    1 juli 2019
    Respect, ik denkaan jullie! Heel veel plezier en succes. Ik ben benieuwd naar jullie belevenissen.
  13. Hermien Buurman:
    2 juli 2019
    Mooi, de kop is er af. Succes met de volgende kilometers🚴‍♀️👍
  14. Daniel:
    Knappe prestatie op dag 1. Hopelijk zijn de benen nog goed vandaag! Succes 💪💪
  15. Annemarie:
    2 juli 2019
    Wow wat super knap!! Heel veel succes met de volgende kilometers!
  16. Anneke:
    2 juli 2019
    Hallo camino-fietsers, de eerste dag al 175 km gefietst met tegenwind, petje af 🧢. En dat met 3 verschillende navigatie-systemen 😉. Heel veel toitoi de aankomende dagen, en vooral genieten! Ik kijk nu al uit naar jullie verdere avonturen