Tête de la course

7 juli 2019 - Selongey, Frankrijk

Wat een dag. Rustdag? Nee we vertrokken vanmorgen rond 08.45 uur. Eindbestemming was bekend en wel Seligny. Wie kent het wereld plaatsje niet. Tours was vandaag onze 1e rustplaats. Rond gekeken in het centrum en de Kathedraal bekeken en heerlijk op een terrasje gezeten en van het goede der aarde genoten. De weg erheen prima. Echt genieten en loslaten van zaken waar je normaal dagelijks mee bezig bent. Dat lukt echt zeker wanneer je de nacht ervoor geslapen hebt in een  blokhut. Zie foto. Was wel enorm heet maar dan toch heerlijk geslapen en fris en fruitig weer klaar voor deze dag. We hadden besloten er deels een rustdag van te maken. Ook dat is pelgrimeren toch. Na de start direct al wat pittige klimmetjes en de spieren waren daardoor al snel op temperatuur. Weer heerlijk weer en ook dat was weer genieten. Na een uitgebreid tours had Jacquelien een heerlijke rust voor ons. Ook nu weer genieten van koffie en wat al niet meer. We hadden nog zo’n 45 km voor onze overnachting locatie voor de boeg. Het was warm maar gelukkig een windje erbij. Ook dat was genieten zeker wanneer we terug kijken naar gisteren toen de hitte en een weggehaalde brug ons echt de nek omdraaide. De laatste kilometers vandaag zaten we in een plaatselijke wielerkoers. Geweldig. We mochten door en als team Amigo’s Onderweg kwamen we als eerste door. Helden toch. Genieten met volle teugen en zeker aan het plaatselijke parcours kwamen we aan bij het geplande overnachtingsadres waar onze steun en toeverlaat inmiddels kwartier had gemaakt. Geweldig uitzicht en warme mensen die ons deelden in hun enthousiasme voor de wielersport. Geel shirt van “de das” (Bernard Hinault) van 2002 werd met trots getoond. Na wat heerlijk plaatselijke biertjes jammer genoeg onze voetbaldames zien verliezen. Tafelgenoten waren Bram en Brenda die met ondersteuning nu  van Meru onderweg zijn richting Zuid Frankrijk. Ze hebben fietspanne en krijgen van ons een lift naar Portiers. Heerlijk gegeten en nu nadenken waar we morgen willen eindigen. Komt goed.  Straks heerlijk slapen.

Waar ben je nu zo’n hele fietsdag mee bezig. Vooral goed opletten op wegdek. Kuilen en gaten vermijden. Daarnaast genieten van de omgeving. Mooie uitgestrekte graanvelden en nu ook de 1e velden waar we op termijn heerlijk wijnen van kunnen maken. Wat mij daarnaast opvalt zijn de vele watertorens. Gaaf. Ook je hoofd leegmaken. Je denkt na over wat je wil gaan doen tot en wie je dierbaren zijn. Eigenlijk best wel veel zaken waar je niet direct een antwoord op hebt maar dan toch.

Vandaag was dus een relatieve fietsrustdag. Gaat goed met iedereen. Fietsen en fietsers doen het goed. Verzorging vandaag wederom dank. Ook dat is genieten.

Samen ff de afgelopen dag doornemend en vooruitkijkend naar morgen zat ik tussendoor het verslag te typen. Voor vandaag de logger Marten. Lieve groeten.

1. Frank Baas:
    Hey Marten en fietsmaten,
    Onwijs veel plezier en goede kilometers! Leuk om jullie te volgen (vanuit de luie stoel 😉)
  2. Jolanda de leeuwerk:
    Prachtig mannen
    Wat doen jullie het goed!!
    En al een heel stuk gevorderd
    Bijzondere ontmoetingen ook
  3. E.M.de Vries-Freyzer:
    7 juli 2019
    Wat een mooi reisverslag groeten van Emmy
  4. Liesbeth Tuijnman:
    8 juli 2019
    Je hoofd leegmaken...heerlijk. Dat kan ik soms als ik in mijn tuin bezig ben. Ik ben niet zo'n fietser. Volg jullie met plezier.
  5. Marlon:
    Bonjour!

wauw jullie zijn echt al een heel eind op pad en wat een mooie reisverhalen!

Chapeau!
    Goed bezig hoor, tous les 5!

Blijf genieten, Vorsicht en keep on...

Kei gaaf hoor.

Lieve groetjes.

ciao
    Marlon
  6. André Krommendijk:
    Heren en dame,

Mooie reisverhalen hoor! Het is duidelijk dat jullie genieten naast de inspanning op de fiets. Geniet er van en ik blijf volgen hoor. Ook als ik op vakantie ben :-)
  7. Joop Beekmans:
    8 juli 2019
    Goed bezig met zijn allen en leuk die verhalen zo.
    Blijf genieten!!
  8. Sippie Bouwknegt.:
    8 juli 2019
    Oh zeg. Alles op de bleek. En dat Oranje!! Hollandser kan haast niet!
  9. Hermien Buurman:
    9 juli 2019
    Weer een dag verder. Ga zo voort🚴‍♀️👍